Liniste!

Aud un cosas!..si o barza..ba nu, sunt doua ciori.Cum am putut sa le confund cu berzele.Cateva mere cazute pe jos..un caine care se tavaleste pe iarba.Si eu.Eu care imi plimb picioarele desculte pe iarba moale in care soarele bland,de toamna isi arunca ultimele raze calde.Multa,foarta multa liniste si lipsa de griji aici unde stau eu….In fata mea se desfasoara cei trei copaci mici,cunoscuti ca „ai lu Frozina”dupa numele bunicii mele.Isi potrivesc in soare multimea de mere cu care i-a binecuvantat Dumnezeu anul asta.Sunt aproape coapte dar parca nu indraznesc sa iau unul.Ma multumesc doar sa privesc si sa ma intreb:Ce ar putea omul sa dea ca sa-si castige linistea asta?….

In stanga cum privesc vad dealul.Un deal nici inalt….nici scund…nici lin…nici abrupt…..”Toaca”.E inca verde chiar daca suntem deja in septembrie!Dealul ala are popvestea lui.Nici daca vrei nu o poti povesti ca il profanezi.El a fost martor cresterii noastre …din neam in neam.E acolo de mult.De cand se potcovea puricele cu 100 de oka la un picior si sarind pana la nori tot i se parea ca e usor!Deasupra…pe coama se vede padurea.Sunt toate puse in ordine la locul lor asa cum le-am lasat!Oare cine are grija de ele de sunt asa frumoase toate?Eu stiu cine!da n-am sa spun.
Iata si niste fiinte din acelea mici si inaripate care nu mai contenesc sa adune dulceata florilor.Par simple.Niste gaze cu o trompa care fac miere numite albine.Si ce complicate sunt in simplitatea lor!!Oare cum traiesc ele doar ca sa munceasca si sa se inmulteasca?Oare ele nu se distreaza?Ele nu cauta sa fie iesite din comun?Se pare ca nu…sau cine stie cum o fi in lumea lor!?Cert este ca acele fiinte mici dau nastere unor medicamente fantastice:miere,polen,faguri…si deja mi-e pofta.Si iar aceeasi intrebare:De unde stiu reteta asta?Cine le-a invatat?Cum stiu drumul spre „casa” iar si iar?Cum impart campul,florile,spatiul din stup?…Cum?

O părere la “Liniste!

  1. Bulache mânca-te-ar messu, au ajuns puricii să se potcovească cu 100 de „oKa” :)) A, şi apropo, am înţeles aluzia ta subtilă, dar vezi tu…albinele se distrează chiar enervant de tare. Tu n-ai fi tăt un zâmbet dacă ai locui în ANL-uri făcute special pentru tine moca de câte un pielar şi tu cu gaşca ta l-aţi teroriza în aşa hal încât ar veni îmbrăcat ca după Cernobîl, şi nu să facă gât, ci să mai facă din când în când curăţenie? Plus că mai bagă şi ele câte o bilă, o liniuţă şi fac panică în mase, iar fraierii cred că alea îs albine canibale africane sau nu mai ştiu eu ce mutanţi…Aşa da viaţă!

Lasă un răspuns

