Nehotarare..Absenta…Bulversare….Lasitate…..Ambitie

Stiu ca eram si inainte nehotarat…doar sunt nascut in zodia gemenilor dar mai nehotarat ca acum parca n-am fost niciodata! Sunt atat de nehotarat incat nu pot sa-mi planific viata nici de pe o zi pe alta! Ce-i asta ce naiba se intampla cu mine..sunt oare las?? Da chiar asa.Eh..bine ca am o gramada de idei! De exemplu azi cautam cursuri de actorie! Nu ca as vrea sa ma fac actor …sau nu neaparat…cine stie, dar vreau sa citesc cum o faceam inainte. Sa joc un rol.Asta de obicei ma deconecta de la tot si….si ma punea in lumea mea de moment. Oricum am o stare optimista si stiu ca e o situatie de moment! Astept un meteorit sa-mi zdruncine universul si atunci am sa-l recontruiesc din praf stelar…din meteorit.
Poate se intelege ca sunt nemultumit de viata mea de acum! Nu neaparat, doar am toate lucrurile pe care mi le doream inainte…toate toate….si ceva in plus chiar.
Am realizat ca in anumite perioade ale vietii nu-ti pui anumite probleme.Probleme care mai tarziu se dovedesc esentiale…si cu care …ma gandesc eu…daca le-as fi planificat din timp poate m-as fi descurcat mai usor. Nimic mai fals ..viata te lasa sa-ti faci planuri doar ca sa-ti demonstreze cat de mic esti. Doar ca putini inteleg ca sunt mici si cu cat sunt mai mandrii cu atat sunt si mai mici. Ideea e ca putem fii atat de mari si frumosi…doar sa lasam nasul jos si sa ne smerim putin. Hai sa dam un exemplu la situatia de mai sus…adica…ce probleme nu ne punem intr-un punct dar apar ca esentiale in altul..mai tarziu.
Intr-o seara cand cugetam la existenta mi-am zis:”de fiecare data cand terminam un ciclu scolar calculam cat mai am pana termin scoala de tot”. Cum adica? mai exact in clasa a 8 calculam ca mai am fix inca pe atat cat a trecut adica inca 8 ani si scap. O consideram o scapare…?! Oare? Dar in clasa a 8 a jucam o scrisoare pierduta in clasa cu Gogu, in clasa a 8 a jucam fotbal, ma plimbam prin frunze…ba faceam chiar si movile in care ma aruncam…ma astepta mama cu mancarea pe masa…ma dadeam in fiecare iarna cu sania pana imi cadeau degetele nasul si toate extremitatile ignorate in frig…de fapt uitate…vandute pe libertatea de a tipa de bucurie. De fapt bucurie e acum cand imi amintesc ..atunci era normalitate. Dar eu nu vroiam decat sa nu ma mai trezesc dimineata la 7 si sa nu mai scriu eseuri la romana…Ups…Iar am divagat.Am promis ca zic la ce nu ma gandeam atunci.Nu ma gandeam nici in ruptul capului la viitorul job…la viitoare prietena..la viitorul mare nimic.Cu alte cuvinte nu-mi faceam planuri doar luam totul cum venea si spuneam ce-mi venea la gura. Uneori greseam.Ce ziceam atunci?:”Oare la ce-mi foloseste atata matematica ca doar in piata nu-i nevoie de integrale ca sa numeri banii”. Cu alte cuvinte totul se rezuma la lucruri simple care nu necesita integrale. Acum mi se pare ca totul necesita integrale …oricat de simplu ar fi trebuie sa integrezi….totul. Si am sa explic si mai departe de ce.Atunci aveam in minte viata simpla mersul la piata(„ce-mi foloseste matematica?:))”)….mersul la tara….jocul..eram lipsit de responsabilitatile adultului chiar daca eu ma consideram chiar foarte adult.Si asta o faceam pentru ca asa simteam eu ca sunt in largul meu.Scoala parca ma incstra.Daca as fi venit din viitor (The time traveler’s whife) mi-as fi explicat altfel:
-Hey!Ce faci!
-Uite..fac misto de colegii mei!Tu cine esti!
-Eu sunt tu din viitor.Mai tarziu ai sa intelegi acum asculta-ma vreau sa-ti dau niste raspunsuri!Te gandesti ca scoala te incastreaza nu-ti da libertate nu? Stii de ce? Pentru ca in viitor te vei simti la fel.Acum te pregatesti sa poti sa-ti intretii familia..sa faci bani..te pregatesti sa ai un job de birou aducator de bani care nu va lasa nici o parte din tine sa se mai joace.”Homo ludens ” va ramane o poveste…o stii doar ai citit-o!
-De ce imi spui astea acum! Pleaca lasa-ma sa ma bucur de normalitatea mea! Lasa-ma sa sper ca mai tarziu normalitatea ma va multumi! lasa-ma sa cred ca marea mea problema e ca am de scris la mate lasa-ma sa mi fie frica sa nu ma scoata Cuza la tabla! Stiu ca nimic din toate astea nu-mi vor folosi dar macar am satisfactia de a rezolva exercitii nu tocmai usoare!
– Dar ai grija sa-ti pastrezi capacitatea de a rezolva! Aici e cheia! de indata ce ramai fara rezolvare te simti in aer!

Cine ar fi stiut ca va urma o perioada in care voi fi nevoit sa-mi caut albia! Sa vad unde s-ar potrivi cursul vietii mele! As putea spune ca o caut si n-o caut…de ce? Eu am impresia ca inca depind de bani..si nu e doar o impresie ci asa e..chiar daca nu vreau sa recunosc! Si depinzand de bani nu faci ce vrei tu nu incerci sa te reinventezi ci incerci sa faci ceea ce trebuie ca sa obtii bani! Ca sa ramai in Bucuresti iti trebuie bani! Dar de ce sa ramai in Bucuresti? Sau de ce am ajuns aici!
Imi amintesc ca eram spre sfarsitul clasei a 12 a. Eram asa sigur de ce vreau sa fac ..Doamne cat de sigur. Vorbeam cu cel mai bun prieten de atunci ca noi de fapt dam la niste facultati care nu ne plac dar vom fi in Bucuresti si vom putea face orice.In primul rand vom vedea teatru – pasiunea noastra – apoi concerte. Ne imaginam formatiile noatre preferate venind si noi bucurandu-ne live de ei…ne imaginam oportunitati..cel putin eu ma ganedam ca voi face facultatea asta… doar ca sa-mi dezvolt si mai mult gandirea(stiam la vremea aia ca matematica dezvolta intelectul – si asa e) si apoi cum va aparea oportunitatea am sa fac cursuri de canto de teatru de jurnalism…ba chiar in anul 1 am vrut sa las si facultatea si sa fac jurnalismul! Si asa am ajuns si intr-o trupa de teatru si am facut si cursuri de prezentatori si am fost selectat sa fac si canto cu una din cele mai bune profesoare din tara.Si n-am facut nimic.Am fost delasator…asta inseamna exact ca nu mi-am dorit suficient sau ca viata m-a dus pe unde a vrut ea. Poate daca ma tineam de ceva serios din unul din domeniile acelea nu mi-as fi permis sa raman in Bucuresti dupa ce termin studiile. Imi place sa cred ca este asa ca sa nu devin nemultumit!
Ziceam ca am o gramada de idei! ce ma impiedica sa le pun in practica! Felul meu de a fi:intotdeuna gasesc motive sa nu fac un lucru: Ba ca nu-i place prietenei, ba ca nu am masina …sau ca ma va obosi…sau ca e prea departe …sau ca nu am suficienti bani…sau ca daca fac asta nu mai pot sa fac cealalta si asa nu fac nimic mai bine!….sunt in zodia aia siloasa! Am vrut sa plec in weekend la Sibiu , apoi venise vorba de Bulgaria.N-am facut nici asta. Cu cateva saptamani in urma vorbisem cu cineva sa mergem la dansuri(ca eu sunt cam lemn).Sau alta idee a fost sa urmaresc site-ul blueair si sa plec inopinat undeva cand prind oferte bune la bilete(ideea asta e plagiata:P). Cu ce m-am ales din toate astea? Va spun eu:cu statul pe scaun! Ma bucur ca weekendul asta macar voi pleca sigur am dat deja banii! Ma duc intr-un colt de rai…la manastire! Mergem sa ne reamintim de un om desavarsit frumos si indraznet de care putin au aflat dar de care comunistii erau terifiati…ingroziti atat de ingroziti incat l-am batut asa incat sa i se traga moartea din asta!..abia astept
N-am ramas fara idei dupa cum vad…sunt la fel de creativ….pot citi la fel de bine..inca ma mai pot adapta unui text…inca mai pot prezenta o stire….inca mai pot sa ma uit dupa fete si sa zic..mama ce frumoasa e! Inca mai sunt urme din partea buna a eului meu din trecut. Trebuie doar putin curaj mult „ambitz” verticalitate si nu in ultimul rand…inconstienta….inconstienta care te pune in situatia de a trai de pe o zi pe alta fara sa te gandesti la consecinte. Sa nu intelegeti ca imi pare rau dupa trecut …ca il regret si ca vreau sa se reintoaraca!NU ..am facut destule greseli …am calcat in picioare creatia asta minunata de multe ori…dar vreau ca din trecut sa iau acele chestii pe care le aveam de cand m-am nascut. Vreau ca ceea ce mi-a dat Dumnezeu ca daruri eu sa nu ingrop ca sluga netrebnica ce a ingropat talantul ci sa fac sa rodeasca. Ce bine ar fi daca am putea sa facem totul fara sa suparam pe nimeni!…..Ne vedem in curand! Urati-mi ….CURAJ!

4 păreri la “Nehotarare..Absenta…Bulversare….Lasitate…..Ambitie

  1. cam plangareata postarea….e una din acele zile….vrei sa fiu eu ‘vantul care-ti umfla panzele’ tura asta?:P

  2. Dea gherman dea…te-ai gasit tu …implinita!N-am nevoie sa-mi sufle nimeni in panze ca pot sa suflu si eu.Busola trebe acilea.Nic nu intelegi…noroc ca le ai tu managementul timpului

Lasă un răspuns

