Conferinta parintelui Nicolae Tanase la New York!

Parintele Andrei a tinut un cuvint in care l-a elogiat pe parintele Nicolae Tanase pentru munca depusa cu cei 218 copii de la Valea Plopului, care se adauga intregii activitati de preot si ziditor de suflete si biserici, activitate care prin care parintele Nicolae Tanase are nadejde de Mintuire.

Nicolae Tanase:

-Asa cum ati auzit de la parintele Andrei, intrarea in Rai este usoara.
Asa a vazut-o dinsul si este bine ca a vazut-o asa, pentru ca ochiul bun vede bine.
Ochiul rau vede rau. Dar in viata noastra lucrurile nu stau intotdeauna asa.
Pentru ca multimea faptelor bune, trebuie sa aiba si o calitate anume sa fie facute intr-o perfecta constiinta ca eram datori sa facem. De aceea ni se spune in Sfinta Scriptura “ pe acestea sa le faceti si pe celelalte sa nu le lasati.
Parintele facind aceasta introducere, m-a ajutat sa va spun citeva lucruri.
Acum 28 de ani cind aveam eu 21 ani si m-am facut preot mi-au cazut in mina multe carti, care mi-au creat foarte multe intrebari. Intr-una am citit, ca intr-un cimitir, locuia intr-un cavou, mai precis intr-un mormint sapat in stinca, cum era facut acolo cimitirul, un pustnic.
Si desi era tinar, pustnicul acela avea darul facerii de minuni.
Dar nu orice facere de minuni, ci invierea din morti a copiilor. Cind mureau copii si pe atunci erau multe alte boli decit astazi si probabil mureau mai multi decit astazi, parintii veneau cu copilul la cimitir si vazind jalea parintilor si interventia oamenilor din sat, el ridica miinile si invia copii. Si asa ani de zile pina intr-o zi, cind s-a intimplat un lucru.
A trecut pe acolo o fata frumoasa si s-a culcat cu ea.
Si apoi a murit un copil, parintii au vrut sa invieze si copilul lor, si-a ridicat miinile si copilul n-a mai inviat. Si a petrecut dupa aceea intr-un alt mormint, unde era un om mort care nu putrezea, un hoit; nu se stie de ce nu putrezea. Poate o batuse pe mama, poate fusese eretic, sint multe alte cauze. Si a petrecut in acest mormint, cu acest hoit, 17 ani.
Cind copilul n-a mai inviat, el a spus:”iubiti frati, copilul n-a mai inviat, pentru ca eu am pacatuit”. Si dupa 17 ani s-a intimplat iarasi o moarte a unui copil si parintii aceia erau foarte indurerati de moartea copilului si totusi au venit si au insistat la el sa se mai roage.
Si de ce sa ma rog, nu stiti ca am pierdut darul acesta de la Dumnezeu prin pacatul care l-am facut? Si tot satul a insistat si a zis: Roaga-te parinte.
Si s-a rugat si a inviat copilul.
Sa meditam impreuna. Pentru care motiv, Biserica pune in carte, de citit asa ceva?
Nu cumva istoria aceasta ar putea crea sminteala?
Poate zice unul sau altul-Ia uite ce-a facut calugarul acela?!
Oricum se pot naste comentarii, dar totusi Biserica a asternut pe hirtie viata minunata a acestui Sfint, caderea lui si cainta lui si ridicarea lui si revenirea Darului si Harului lui Dumnezeu in el. Si atunci venim si ne intrebam:
Ce este Biserica? Raspunsul este: ca este, spital. Sau este si spital, in care intra toti bolnavii, in care intra si cei sanatosi, cei bolnavi sa se vindece, cei sanatosi sa-si intretina sanatatea. Cei napastuiti, cum ati auzit in Acatistul Sfintului Mina, pe care parintele a poruncit sa-l citim pentru ca miine se serbeaza Sfintul, in toate acestea noi meditind, ne dam seama ca Biserica, nu este acolo sau acolo sau aici sau dincolo, Biserica sintem noi, adica toti cei botezati. Adica impreuna luptatori in aceasta lume, pentru Imparatia lui Dumnezeu. Imparatia lui Dumnezeu se ia, intr-o traducere a Scripturii cu sila iar in alta zice, prin staruinta. Sigur ca prin staruinta intelegem mai bine, pentru ca daca starui, obtii ceva. Dar traducerea aceasta care este-Imparatia lui Dumnezeu se ia cu sila, este mai interesanta, adica cei ce se silesc intra in Imparatia lui Dumnezeu.
Poate ati fost vreodata nedisciplinati in copilarie si undeva pe o usa relativ strimta, incercati sa intrati mai multi si deodata.Acolo fiecare se silea. Cu sila se intra. Asa, iubiti credinciosi trebuie sa ne silim si noi, sa intram in Imparatia lui Dumnezeu.
Ce este Imparatia lui Dumnezeu? Aflam daca sintem atenti la Sfinta Liturghie la inceputul ei sau la celelalte Taine, cind preotul incepe asa:
Binecuvintata este Imparatia Tatalui si a Fiului si a Sfintului Duh!
Deci nu Binecuvintata va fi! Binecuvintata este. Asta inseamna ca Imparatia lui Dumnezeu este acum, asta inseamna ca Imparatia lui Dumnezeu a inceput, asta inseamna ca noi traim in Imparatia lui Dumnezeu. Asta inseamna ca prin moarte vom trece numai intr-o alta lume, din Imparatia lui Dumnezeu, in Imparatia lui Dumnezeu si daca vreti trebuie sa stim si daca traim in Imparatia lui Dumnezeu, pentru ca s-ar putea ca unii sint aici si unii nu sint aici. Noi ne intilnim pe strada cu nenumarati oameni, intre acestia nenumarati, intilnim oameni care sint morti. Mortii circula pe strazi, noi ii vedem miscindu-se dar ei sint morti, sint morti sufleteste. Si daca esti mort sufleteste, degeaba esti viu. Singurul avantaj care il mai ai, este, ca ar fi nadejde de Inviere daca vrei.
Si Hristos vrea sa ne Invieze.
Este si urmatoarea posibilitate, sa nu intelegem ca traim in Imparatia lui Dumnezeu.
Ne uram in curind de sarbatori: Sarbatori fericite! Sau spunem, Craciun fericit!
La Pasti spunem:Pasti fericit!
Ne casatorim copii si spunem: Sa fiti fericiti! Ne ducem la o cununie sau botez si spunem: Sa fiti fericiti! Daca tot pronuntam cuvintul, stim noi oare ce este fericirea?!
Ne-o dorim si ne-o uram atit de mult.
Fericirea este atunci, cind omul este impacat cu el, cu aproapele si cu Dumnezeu.
Acela e omul fericit. Nu este nici omul care are multi bani, nici care are multi copii, nici care a facut 15 biserici, nici care a facut 400 de orfelinate si 600.000 de spitale. Nu, este omul impacat cu el, cu aproapele si cu Dumnezeu. Acela este om fericit. De aceea la ora actuala din pacate, nu ne simtim in Imparatia lui Dumnezeu, pentru ca in Imparatia lui Dumnezeu nu sint decit fericitii ori noi n-am folosit poate de ajuns Taina Spovedaniei lasata de Dumnezeu, Taina Impartasaniei, ca inauntrul Sfintei Liturghii savirsita, pentru ca sa ne curatim pe noi insine. Impacarea cu tine, cu aproapele si cu Dumnezeu, dadea inainte putere, dorinta. V-as da un exemplu: este o Sfinta care se numeste, Eufrasia.
Avea cam 18 ani si a venit un soldat inarmat, tinar si a vrut s-o violeze.
Si ea i-a spus, stai putin sa vorbim ceva .
Ce sa vorbim?
Daca ma lasi in pace, iti dau o buruiana, o planta, care dac-o pui pe tine, te fereste de orice rana. Asta fiind mercenar, ostas platit, avea nevoie de asa ceva, sa nu-l raneasca sabia, sulita, sagetile, cutitele si asa mai departe. Si a inceput sa-i convina ideea.
Zice, bine, ia da-mi! S-a dus in gradina fata si a luat niste buruieni la intimplare, de acelasi fel si a zis:astea sint.
Stai nu ma pacalesti tu pe mine. Cum stiu eu ca ce zici tu, este adevarat?
Uite, eu le pun dupa ceafa si tu dai cu sabia. Si in felul acesta verifici.
Da?
Da!
Si cum n-avea nimic de pierdut, a ridicat sabia si a dat peste buruienile astea si peste git si a sarit capul cit colo. Ati auzit ce-a facut o fetita de 18 ani ca sa-si salveze fecioria?
Ca sa ramina Mireasa lui Hristos?
Am venit aici la dumneavoastra chemat de Inaltul Nicolae si Prea Sfintitul Ioan Casian.
Si m-au rugat sa vorbesc despre familie, dar eu nu ma pricep sa vorbesc despre familie aici, pentru ca nu prea stiu cum stau lucrurile.
Dar dumneavoastra fiind romani cunoasteti cit de grav, ne luptam noi cu aceste aspecte in Romania, ce duritate exista la capitolul acesta.
Si anume, fetele noastre, flori , cit am umblat si eu cit am putut sa umblu si a fost nevoie sa umblu, romancele sint de prima mina sub toate aspectele: au o anumita tinuta, stiu sa gateasca, stiu sa rinduiasca, stiu sa se imbrace, stiu multe.
Din pacate s-au prostit aproape toate, nu toate, mai sint ceva exceptii dar exceptiile sint cred, rare.
O sa spunem, dar ele, poate merg in ritmul Occidentului, ritmul lumii.
Da, dar atunci nu mai avem pretentia ca ne aflam in Imparatia lui Dumnezeu.
Si atunci noi, ca bunici, ca parinti, ca frati, ca surori ai acestor fete dezmatate, nu mai avem pretentia ca ne vom Mintui.
Problema mare, pentru ca Dumnezeu ne asteapta la Judecata, de mina cu ai nostri.
La Judecata nu mergem asa singuri, la Judecata mergem de mina, cu copii nostri, cu vecinii nostri, cu prietenii nostri, cu nepotii nostri, cu sotul nostru, cu sotia noastra si acolo dam seama: asta am facut eu pentru sotul meu, asa mi-am indreptat eu sotia, asa am crescut eu copilul, asa am avut grija de nepot. Este o problema, de aceea trebuie sa fim cu luare aminte sa o rezolvam.
Vestile din tara, daca n-ati fost demult pe acolo, sint foarte triste.
Acum mai avem 2 luni si ne apropiem de statistica ce ne spune, ca romanii au omorit prin avort 17.800.000 de copii. De unde reiese statistica aceasta, din registrele de la spitalele, de la “ abatoarele “ de omorit oamenii. Mai spune sau se comenteaza in presa ca, aproape inca pe atitia s-au mai omorit si in cabinetele personale, pentru ca medicii sa nu plateasca impozite. Si binenteles ca este de preferat sa se duca elevele acolo, pentru ca doctorul intreaba, vrei sa te inscriu in registru? Si raspunsul este,”domnule doctor daca se poate nu, ca sa nu stie mama”. Si s-au mai omorit inca dublu pe atitia, aproape 40 milioane, printr-o metoda moderna de avort care se numeste-contraceptie moderna si anume contraceptivul este avortiv si omoara copilul la 14 zile. Si dupa aceea am mai omorit prin omisiune. Acum s-a inventat o categorie de medici, care se numesc medici de planificare familiala. Astia invata femeile cum sa NU ramina gravide.
Ei, numai faptul ca auzi negativ-nu, este clar ca-i un lucru dezastruos.
Si mai departe sa ne amintim, sarbatoarea trecuta, miercuri, l-am praznuit pe Sfintul Arhanghel Gavriil alaturi de ceilalti Arhangheli. Il sarbatorim si in 26 martie, dupa ce o Praznuim pe Maica Domnului la Marea Sarbatoare de la 25 martie, Buna Vestire.
Maica Domnului era o fetita de 14, 15- 16ani. Multi isi dau cu parerea ca n-ar fi fost peste 16 ani, virsta cind Arhanghelul Gavriil, vine la Templul unde era daruita de parintii Ei si-I spune: Fecioara Maria iata vei ramine insarcinata.
Si EA pune o intrebare, dar numai una:
Cum va fi aceasta daca Eu nu stiu de barbat?
Si Arhanghelul ii explica. La explicatia Arhanghelului Gavriil, EA zice un cuvint, care a schimbat fata lumii!!!
Cuvintul este-“Fie Mie dupa cuvintul tau”.
Ea fiind la templu cunostea si tot poporul cunostea, Legea. Care lege?
Legea era foarte clara. Te aflai gravida nefiind maritata, asezata in mijloc, pietre si te omora. Nu se statea de vorba. Nu erai gravida cu sotul tau, pietre si te omora.
EA stia deci, EA stia ce o asteapta.
Dar la aceasta veste, EA isi asuma aceasta responsabilitate a implinirii chemarii lui Dumnezeu. Nu stiu daca vreti sa va dati cu parerea, poate este un pic mai greu, dar amintiti-va putin asa, care sint reactiile posibilelor mame de astazi, cind afla ca sint gravide. Ah, scandal mare. Vai!!!
Sau vecina ce-ti spune: hei, iar esti gravida?
In toamna aceasta am primit 6 telefoane, de la 6 femei dintre care 4 erau preotese si au spus: parinte , sint gravida!
Pai zic, bravo tie, dar ce-mi spui mie, spune sotului tau! Parinte nu spun la nimeni.
De ce? Pentru ca m-am saturat de cainari. Bine este adevarat aveau 4, 5, 6 copii.
Continua, vai ce-o sa te faci? Iar esti gravida si asa mai departe.
Situatia aceasta este o situatie acuzatorie.
Noi avem 218 copii la Valea Plopului. Pe la noi au trecut aproape 1000.
Acesti copii, o parte din ei sint salvati de la avort. Am inceput deci sa luptam impotriva avortului, este o istorie intreaga. Inaltul m-a si pus si-am facut un pliant. De mentionat ca ce facem noi la Valea Plopului, este exact picatura in ocean.Pentru ca 200 de copii la cite zeci de milioane au fost enumerati aici, omoriti prin diverse feluri, este putin. Nu este nimic, este putin.
Si facind lucrul acesta, foarte multe femei imi dau telefon si-mi spun: parinte aveti de botezat? Nu, n-avem de botezat. Dar va las numarul de telefon, cind aveti de botezat, puteti sa ma sunati?
Eu pot sa va sun, dar vreti sa botezati?
Da.
Pai de unde sinteti?
Din Bucuresti sau din Timisoara sau de unde zice ea.
Pai, cum o sa ingrijiti de copil de la distanta asta?
In sfirsit, incurca ceva acolo si tot insista.
De ce vreti dumneavoastra sa botezati?
Parinte, zice, am facut avorturi.
Daca am facut sase avorturi, trebuie sa botez sase copii si abia am botezat unul.
Pai, cum sa botezi daca esti criminala? Criminalele n-au voie sa boteze.
Dar daca totusi vrei sa botezi, ai voie sa botezi, intr-un singur caz: botezi copilul salvat de tine. Te duci la doctor, la antecamera medicului, unde femeile stau cu chitantele platite la rind si acolo incerci sa le convingi sa nu faca avort. Pe copilul acela ai voie sa-l botezi.
Nu botezi aiurea, faci avorturi si apoi botezi. Si cu asta, basta.
Inchipuiti-va ca avem si noi de acum, oameni bogati in Romania, foarte usor.
Faci avorturi, botezi copii. Nu mai este greu de botezat. Ce trebuie la botez?
Trebuie o luminare, ceva lucruri si gata, botezi. Sigur, este o cheltuiala,intr-adevar.
Totusi am ajuns noi la cancer sa dam antinevralgice?
Cancerul nu se trateaza cu antinevralgice.
Avortul nu este orice fel de pacat. De ce nu este orice fel de pacat?
Este mai grav decit crima. Pentru ca ai omorit om, corpul lui dar SUFLETUL lui merge in Imparatia lui Dumnezeu, unde??? Merge in Rai?
Nu merge in Rai pentru ca nu-i botezat. Merge in iad?
Nu merge nici in iad, pentru ca nu are nici o vina.
Atunci unde merge?
Cine ne-a dat noua voie sa discutam despre a treia posibilitate?
Unde merg sufletele acestea?
Iata asa de multe intrebari, care in Romania ar trebui sa ni le punem si credem noi ca scaparea ar fi la dumneavoastra.
V-am numarat sinteti 61: 61 de romani, daca scrieti 61 de scrisori si le trimiteti la rude si prieteni si spuneti, am auzit ca in Romania se intimpla asa.
Asa este? Si o sa vi se spuna ca este asa sau nu-i asa sau ce-o sa vi se spuna..
Pentru ca dumneavoastra ati plecat, nu mai sintem 23 de milioane, sintem numai 18 milioane. Inseamna ca noi in 16 ani, am omorit aproape intreaga populatie care locuieste acum in Romania. Asta inseamna ca pe Hitler, il luam si-l punem in calendar.
Ca el a omorit numai 600.000. Dar il luam si pe Irod pe care l-au mincat viermii.
Asta a omorit numai 14.000.
Cind ni se citeste aici Evanghelia la Craciun si inainte de Craciun si dupa, de mai multe ori este asezata partea aceasta in Evanghelie sa ni se citeasca, ca Irod a omorit 14.000 de prunci, de doi ani si mai jos, doar, doar printre ei sa fie si Hristos, in momentul acela capatam o revolta impotriva lui Irod. Si apoi aflam din Sfinta Traditie, ca asa a fost, mincat de viermi. Dar revolta impotriva noastra nu avem?!
Si atunci ma gindesc: avorturi faci, copii nu salvezi de la avort si gura nu-ti tace!
Trancani continuu si-ti dai tu cu parerea ca este X gravida si cu ce-l opreste?! Aoleo, iar gravida? Ba esti soacra, ba esti mama, ba esti verisoara, ba esti vecina si comentezi.
Nici n-ai stat locului, ai omorit, nici nu te antrenezi in aceasta lupta si nici nu taci din gura… macar!
Asta se intimpla in Romania. Eu cunosc ce se intimpla in Romania, eu nu cunosc ce se intimpla aici. Ba, poate ca cunosc un pic, am participat la citeva Liturghii unde am vazut si multi copii si toti copiii au venit la Impartasit.
Si am intilnit pe cineva care a auzit ce-am zis eu si a zis: parinte, la noi , America are 300 milioane de oameni, un copil se naste la 7 secunde, un om moare la 17 secunde, inseamna ca merge. Si asa este, merge.
Am tradus in tara o carte de rugaciuni pentru tigani.
Foarte greu, pentru ca limba tiganeasca are niste h-uri din astea, nu este usoara.
Deci traducind cartea aceasta, un senator tigan si din acesta colaborare si prietenie cu el, la un moment dat mi-a spus urmatoarele, va reproduc identic: “parinte, pupati-as talpile!
Si-i senator! Daca mergeti voi asa (in jos) si noi asa( in sus), se referea la ritmul nasterilor, in 17 ani punem laba pe voi!”
Mi-a spus sincer! Constient omul, ca stie el de ce-a zis asa.
Ati auzit asa, de la romanii din Kosovo. Acum 200 de ani, era acolo, o populatie de 91% ortodoxi si 2% musulmani.Dupa 200 de ani, acolo s-a constatat ca procentul era invers. Ati vazut ce face, nenasterea? Nenasterea aduce razboi. Conflictul a izbucnit precis.
Pai stai, ca pamintul este al nostru.
O fi pamintul al vostru, dar voi sinteti 2%.
Sa vedem, ce mai aduce nenasterea? Nenasterea afecteaza copii existenti, spre exemplu, in iunie, au trecut din clasa 1 intr-a doua, la o scoala in Bucuresti, 14 clase.
In septembrie, la aceeasi scoala, au venit 4 copii.
Acum in satele din jur de unde sint eu, au aparut autobuze, microbuze, care, cara copii dintr-un sat in altul 5,6,7-10 km,dintr-un sat intr-altul, au combinat scolile pentru ca nu mai sint copii. Se desfiinteaza scolile.
Atunci copilul meu cu cine o sa aiba concurenta?
Ei bine, o sa vad eu cum fac.
O dau la Liceul Pedagogic pe fetita mea?
Da, fac meditatie cu ea, va intra si va iesi invatatoare.
Dar dupa aceea poate ca, mai mult, face si facultatea si iese profesoara.
Cui, o sa predea? Si cine se va intrista? Si ea binenteles dar mai ales eu.
Am avut o matusa, care a murit la un minut dupa ce-a aflat ca nepotul ei n-a intrat la facultatea de sport. Cind a auzit, asa s-a suparat si a murit.
Asta inseamna ca ea ca bunica a nepotului ei a avut durere.
A participat la problema nepotului, ori noi sa stiti ca n-o sa raminem fara pedeapsa pentru nenastere, o sa avem multa tristete.
Observati ca, copilul aduce numai bucurie? Se naste, bucurie, botezam, alta bucurie, ne ducem acasa, rude, prieteni, mincam ,ne veselim. Intra copilul la gradinita, alta bucurie.
Incepe nu stiu ce sa faca, ghidusii, alta bucurie. Cind iti intra copilul la scoala, are niste rezultate la scoala, alta bucurie, numai bucurii.
Va incepe dupa aceea prietenie cu fete, cu baieti, la un moment dat se casatoresc, alta bucurie.
Nasc copii, alta bucurie si asa mai departe. Nu mai nastem, pierdem bucuria.
Pierind bucuriile, solutia este casa de nebuni, pentru ca se spune asa: unde se darima o biserica se construiesc 7 spitale de nebuni. De ce oare? Pentru ca numai in biserica se pot spala pacatele si numai in biserica poti sa culegi roadele bucuriei.
Ori, ce valoare are totul, fara oameni?
Noi care ne batem cu pumnul in piept si spunem, sintem popor crestin de 2000 de ani, increstinati de Sfintul Apostol Andrei, mai avem si Sfintul Pavel in Scitia Minor, cum se arata in Noul Testament. Ba au venit si generali romani cu soldati increstinati, ba a mers Sfintul Apostol Andrei de la Dervent de la pestera lui pina la Cimpulung Muscel, unde i s-a spus “Nema est!”adica de aici inainte, i s-a spus, nu mai este populatie unde sa propovaduiesti, acolo este o Biserica sculptata in piatra.
Deci nu sintem noi oricine. Nu sintem nici ca ungurii increstinati acum 1000 de ani, nici ca rusii, care in 1988, Gorbaciov le-a dat voie si si-au aniversat mileniul crestin.
Noi, de 2000 de ani!
Cum se arata la noi, romanii, cei 2000 de ani de crestinism?
Prin crima, prin indiferenta?! In Romania merg la biserica 4,3% din populatia autohtona.
Si sa stiti ca din populatia romaneasca sintem 98% crestini ortodoxi.
Din intreaga populatie sintem, 86,7%.
4,3% merg la biserica! Se ridica spre 60% la -Veniti de luati Lumina, cam la ¼ de ora se coboara la 40%, se coboara chiar la 20% dupa ½, trei sferturi de ora si in biserica la Liturghie, ramin aproximativ 16%. Cineva s-a ocupat in Bucuresti si in citeva sate si a facut statistica aceasta.
Ce fel crestini mai sintem noi?
Ce fel de amintiri mai avem noi?
Cum ne mai prezentam noi demni, ca urmasi ai mosilor si stramosilor nostri?
Ca urmasi ai Sfintilor, ai Jertfelor?!
Noi nu avem unde calca in Romania pe pamint fara singe! Atita ne-au tot atacat astia de-a lungul veacurilor si atita ne-am aparat si nevoile, tara si neamul si riul si ramul, bisericile….
Ce fel de viata, aveau acei crestini, care cind veneau turcii, isi demontau Biserica de lemn in coada de rindunica incheiata si o puneau in carele de boi si urcau la munte?!?!
Si dupa 4,5,6 ani treceau nebunii si se intorceau.
Ce fel de urmasi mai sintem noi, ai acelora? Cind ei au fost nevoiti, in loc sa faca o intrare frumoasa la biserica, au fost nevoiti sa faca mica usa.
De ce ?
Sa nu mai incapa turcul, cu calul, calare! Pentru ca veneau calare in biserica, junghiau vitei si nu stiu ce mai faceau din astea, fripturi si se imbatau si mai scoteau ochii la Sfinti.
Auziti cum au trait stramosii nostri!!
Noi nu mai traim asa. In Bucuresti, s-au construit 153 de biserici.In Moldova s-a facut un program acum, nici un sat fara biserica, nici o biserica fara preot.
Si de curind s-a implinit. Sintem putini preoti, sintem numai 8.500 de preoti.
Putini la populatia aceasta.
Dumneavoastra aveti alte facilitati aici, in sensul ca sinteti minati de undeva dinauntru si aveti ceea ce este bun, adica prezenta in biserica. Adica omul se identifica cu ceea ce este, nu cu ceea ce ar vrea altii sa faca din el.
Nu cred ca trebuie sa va amintesc situatia politica, binenteles ca avorturile ar putea fi supravegheate si sub aspectul acesta; acum din 10.000 de copii exportati-legal (contra niste sume) se cauta 1.300 si nu sint de gasit. N-avem voie sa facem adoptii internationale de aproape 6 ani, nici nu trebuie sa facem, romanii sint in stare sa-si creasca copiii, romanii din strainatate si din tara pot sa creasca copii, nu-i problema.
Ei, mai avem copii, avem copii abandonati, avem parinti pentru ei, sint asa de multi care au facut avorturi si care vor sa creasca copii in loc. Asta-i canonul, nu vinzi la cancer antinevralgice. Pui mina si pui umarul. Cum? In primul rind te opresti de la pacat si in al doilea rind faci ceva in loc.
Ar fi multe de spus. Ma gindesc ca v-am spus lucruri care ori le stiati ori nu sint potrivite si atunci ma gindesc sa ma opresc aici. Inalt Prea Sfintitul a crezut, ca venind aici si vorbind , miscam putin lucrurile si aici si in Romania.
Sper ca dumneavoastra nu aveti aceste probleme si speram ca va intoarceti la timp in Romania, la timp inseamna pina sa mai gasiti ceva. Ca nu cred, ca v-ar placea sa va intoarceti in Romania sa gasiti autostrazi, brazi, iarba si… miriste!
Si sa nu va puteti intelege cu populatia care o s-o gasiti acolo.
Va trebui dupa ce o sa va impliniti scopul pentru care ati venit aici, va trebui sa va intoarceti, ca sa puneti umarul. Iar daca nu va intoarceti curind, cel putin sfatuiti si scrieti!
Si sa nu ne pierdem identitatea.
Observati ca identitatea se pierde mult mai greu aici, decit acolo.
Ar parea ca aici te pierzi dar aici mai mult te aduni.
Eu am un prieten francez, preot ortodox, tine de Inaltul Iosif,undeva, cum se zice, la capatul lumii.
De la New York si pina la Brest, in Franta, in Bretania sint 4000 km.
Venea in fiecare an la mine si intr-un an n-a mai venit.
Si cind a venit l-am intrebat:-de n-ati venit parinte?
Fiti binevenit!
Uite nu s-a putut, am avut mult de spovedit. Zic, ce ati spovedit dumneavoastra?
Pai zice, romani.
Pai, cum spovediti romani daca nu stiti romaneste?
Zice, cum am putut si eu parinte.
Cred, ca n-a fost greu pentru ca romanii s-au spovedit in tara si v-au spus si dumneavostra ca n-aveau la indemina preot, v-au spus citeva pacate .
Zice, nu, nu s-au spovedit niciodata.
Cum niciodata?!
Niciodata!
La intrebarea de cind nu te-ai spovedit, raspunsul a fost: niciodata, parinte.
Ati vazut ca departarea v-a adus la scaunul spovedaniei?
Ei, observati dumneavoastra ca daca o sa va gaseasca copilasii nostri, in genunchi la rugaciune, ei nu stau mult la rugaciune ca sint micuti si n-au rabdare, tine putin si pe urma ei se mai joaca, mai ne tulbura, mai ne deranjeaza, mai intra peste noi dar ei ramin pe retina cu aceasta inregistrare- bunica se ruga, mama si tata se rugau si cind deodata, Doamne fereste- intr-o criza, gasesc si ei o scapare.
Prin ce faci tu acum, nu se stie, de ce anume il scapi tu pe copilul tau peste 60 de ani .
Aici discutia cu parintele s-a incheiat. Au urmat intrebari specifice educarii copiilor care traiesc aici, in State.

Lasă un răspuns

