A venit toamna!

Vroiam să mă prefac că nimic nu s-a întamplat, să scriu un articol şi să zic că am scris ceva nou!Dar nu nu pot să bag capul în nisip ca struţul pentru că ma simt cu musca pe căciula.De ce? Pentru că n-am mai scris de aproape două luni! Dar gata promit să ma fac copil cuminte şi să exersez talentul de cronicar! Motive pentru care n-am mai scris au fost dar cum să-mi motivez lipsa de determinare.Asta nu se poate! Şi acum să apelez şi la lipsa de modestie spunînd ca un talent lasat sa moară sub piatra motivelor va fi cerut la socoteala de către Cel care l-a „însamănţat”! Mă încumet să promit oare că voi scrie cu diacritice ca un apărător al Limbii Române din ce în ce mai masacrate? Da!! Mă încumet de ce nu! Să avem putin curaj ca e plină ţara de mămăligi şi iresponsabili!

S-au întamplat multe în aceste două luni în care n-am mai scris absolut nimic! Dar nu e mare pierdere că oricum scriu pentru mine mai mult! Deci e ca şi cum aş vorbi cu Ionuţ! Am eliminat redundanţa de a-mi spune ceea ce ştiam deja! Dar asta nu înseamnă că n-o să fac nişte cronici ale evenimentelor atât personale cât şi naţionale şi internaţionale! Din lumea mondenă nu ştiu dacă am să comentez ceva. Chiar nu ştiu.
……………

Foarte tare piesa asta! O ascult acum …e la radio. E una cu licurici de la Owl city! O aveam ca melodie personalizată pe telefon pe un contact! Si ce credeţi?!? Sună atât de încet încat abia o auzi daca e linişte! Ce să mai zic într-un bar!?……Exact! Nu se aude absolut deloc iar din cauza asta azi am ratat un apel (vreo 9 de fapt) foarte important pentru mine! M-a iritat întamplarea asta destul de mult încat sa o elimin direct din telefon! N-am vorbit urât:P! Doar DELETE si atât! Ei uite ca e la radio si înca îmi place! Asta înseamna ca nu sunt ranchiunos asa-i? Cum pe cine? Pe ăia de la Nokia si pe băieţii de la Owl City! În alta ordine de idei am baut două beri din care una nefiltrata foarte buna si am ascultat puţina muzică clasică!
Am să revin puţin la ce scriam mai sus! Adica Limba Română masacrată! Azi la muncă arunc un ochi pe un „Adevarul”! Apropo altă fază tare cu Adevarul şi a lui ghid al muzeelor s-a petrecut recent dar asta altă dată! Ce scria în adevarul ? Acest ziar condus de nişte capuşe din occident pe care Ţepeş i-ar fi tras in Ţeapa la micul dejun scriau că manualele de Limba Română nu mai corespund vremurilor! Adică de ce „bieţii” copilaşi mai învaţă încă operele literare acelea învechite gen Sadoveanu Alecsandri si alte „nulitaţi” şi nu studiaza şi ei scriitori noi! Cum aşa ceva sa scrie ?!? Păi daca aş fi preşedinte de stat niste Grupuri de presa ca RINGIER sau Patriciu sau Vantu -ca nici nu mai stiu a cui mai e adevarul si toata suita de ziare- ar avea interdicţie să mai desfăşoare activităţi comerciale in Romînia în secunda doi! Dar dacă eram preşedinte aveam soarta martirului Lech Kaczinski! Dumnezeu să-l ierte!
Deci ce încearca jurnalistii de la adevarul sa zica!:
-Pai vedeţi? De aia nu vă învaţă copii pentru ca voi in loc să le vorbiţi despre homosexuali, lesbiene, calorifere indragostite de feţe de masă şi dacii galbene care vorbesc cu luna, sau despre codurile lui Da Vinci voi le vorbiţi despre neamul Romanesc ala mioritic de loi lei, despre un Dumnezeu depaşiti de vremuri, razboaie cu turcii, pamânt rascoale şi cel mai exagerat de iubiri imense care ţin o viaţă!
Sper că s-a înţeles ironia! Daca nu, mai bine! O să fiu si eu occidental măcar pentru „reduşi”. Deci carevasazică copii mei ar trebui să nu mai înveţe despre patriotism si sacrificiu sau normalitate ci despre scuzati cuvantul :muie …şi „neomodernism” şi nu ma refer la stilul literar! Păi asta sa inveţe nepoţii lui Basescu si Boc şi aşa formaţi să dea Dumnezeu să aibă grijă de ei la bătrâneţi! Pe ai mei, daca voi fi vrednic să-i am cu orice risc mi-i voi educa eu! ACASA!
Masacrul acesta e mai evident si cu „roade ” mai importante in perspectiva continuitaţii şi a integrităţii statului Român! Flancul celălalt este cel loxico-gramatical! Şi acum imi permit sa vă intreb câţi tineri sub douăyeci de ani cunoaşteţi? Din aceştia cu căţi purtaţi discuţii frecvente sau le citiţi blogurile sau ce scriu ei din condei? Cam dau cu „”SHpiTZul” Limbii Române asa-i?
Suna cunoscute expresiile:

  • Am decât! Decât un kilogram de pâine!
  • Dăcât, pă, după (adica de pe)
  • Lipsa cratimelor sau cratimele înlocuite cu puncte sau spaţii, lipsa TOTALĂ a diacriticelor
  • Construcţii de genul: „Baiatul de l-am vazut la” ……sau „Fata aia de-mi place mie.”
  • TZ-uri, SH-uri,K de la Kmeră  ş.a.

Puteţi adauga şi voi că sigur mai sunt dar acum atâtea mi-am amintit!

Lasă un răspuns

